Przedszkole waldorfskie podąża za dzieckiem i jego potrzebami rozwojowymi, niezależnie od aktualnej mody, presji społecznej czy ekonomicznej. Zapewnia możliwość indywidualnego rozwoju dla każdego dziecka,dbając jednocześnie
o rozwój fizyczny, intelektualny
i społeczny,
a tym samym przygotowując dzieci do życia
w społeczeństwie. Przedszkole mieści się
w parterowym budynku
w kształcie litery H.
W naszym przedszkolu znajdują się: sale zabaw
z łazienkami przystosowanymi dla dzieci. Przy każdej sali są szatnie. Ponadto mamy salę gimnastyczną, kuchnię
z zapleczem gospodarczym, pomieszczenia biurowe oraz pokój psychologa, logopedy
i lekarza. Przy naszym przedszkolu znajduje się ogród
z bezpiecznym placem zabaw ze sprzętem piaskownicami, ławeczkami. Teren ten stwarza doskonałe warunki do gier
i zabaw na powietrzu, oraz wspólnej zabawy
z rówieśnikami.
Mamy też górkę do zjeżdżania zimą na sankach i ogródki kwiatowe w których dzieci uczą się pielęgnacji roślin oraz obserwują owady i ptaki.
Podstawą pracy opiekuńczo–wychowawczo–dydaktycznej są: przykład
i naśladowanie, rytm
i powtarzanie.
Duże znaczenie ma współpraca
z rodzicami i ich aktywne zaangażowanie.
Dzięki ich pomocy kilka razy
w roku szkolnym organizowany jest kiermasz zabawek
i ozdób świątecznych. Na kiermaszach są warsztaty związane ze świętami, koncerty, występy dzieci, teatrzyki lub pokaz eurytmii. Ponadto rodzice pomagają
w organizowaniu świąt,
a także biorą udział
w wykładach
i warsztatach. Zalecane jest aby
w domu przestrzegać podobnych zasad jak
w przedszkolu.
W ramach oferty edukacyjnej wykwalifikowani nauczyciele przedszkola realizują:
-
program własny z pedagogiki waldorfskiej, w którym zawarta jest podstawa programowa
-
dostosowują metody i formy kształcenia do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci
-
rozbudzają i rozwijają zainteresowania własne dzieci
-
tworzą warunki do kreatywnej twórczej pracy
-
przygotowują dzieci do podjęcia nauki w szkole
W ramach procesu opiekuńczo–wychowawczego:
-
stwarzają bezpieczną, dobrą, miłą atmosferę sprzyjającą prawidłowemu rozwojowi społeczno–emocjonalnego dziecka
-
kształtują umiejętności skutecznego porozumiewania się i wyrażania własnego zdania, poglądów i uczuć do innych ludzi
-
zachęcają dzieci do prezentacji swoich umiejętności przez aktywne uczestnictwo w uroczystościach i świętach
Zajęcia prowadzone przez nauczycieli to: korowody, opowiadanie baśni, teatrzyki, zabawy (rytmiczne, paluszkowe, kołowe), śpiewanie piosenek, zajęcia artystyczne (rysowanie, malowanie, lepienie
z wosku, gliny), prace
z runem owczym, tkanie, szycie, praca
z wełny (pompony, dywaniki, pajęczynki), pieczenie bułek, codzienne przeżywanie spożywania posiłków
w nastroju spokoju
i ciszy, eurytmia, przygotowanie
i obchodzenie świąt
i uroczystości oraz urodzin każdego dziecka.